søndag 1. februar 2009

Månedens bilde - Januar

Har tenkt jeg skulle begynne med "månedens bilde". Siden jeg ikke bruker arkivbilder i bloggen, men kun bilder tatt i "nå-tid" blir det et av bildene som er tatt den aktuelle måneden.

Det er ikke nødvendigvis det beste bildet, men i alle fall et bilde ikke vist tidligere og et bilde som jeg har følelse for eller en historie rundt. Jeg kommer også til å legge ved tekniske data.

Januar bildet er tatt i mine nye hjemtrakter. Ved elven Nausta. Elven er lakseførende og derfor er det bygd mange små hytter langs den, slik at fiskere kan søke ly ved f.eks. dårlig vær. Da lyset var på sitt beste denne kvelden, ble denne hytta ganske så mørk. Derfor kom jeg på tanken å lyse den opp. Siden julen nett var over tenkte jeg å lage min egen lille julefortelling. Tenk det - julefortelling ved Nausta i Sunnfjord!

Nikon D200, Nikon 12-24mm F/4, 12mm, F/7,1, 30 sek, ISO 200, avtonet gråfilter, stativ og lykt

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hola
un agrado pasar por este blog..

soy de Chile y me agradaron la fotos..

bbueno le dejo mis saludos y siga cn este blog

saludos.!

Js.

Anonym sa...

Månadens bild är fantastisk, -jättefin tycker jag!
Morgan

Anonym sa...

just där skulle jag vilja ha min stuga (om jag fick önska stugplats).....tänk att vakna och få mötas av skönheten som naturen bjuder på varje morgon.

Mona

Cirkumpolar sa...

Helt magisk - jeg er trollbundet!