torsdag 7. januar 2010

Naturfotograf i bil

En fantastisk dag med et fantastisk vær! Kaldt, blå himmel og frostrøyk som damper fra fjorden. Ingen frostrøyk fra elvene eller vannene for de er dekket av et tykt lag is.

Og jeg.......jo jeg skal på et møte med pressen i byen og en sjekk med bilen :(

Bare en ting å gjøre. Røske med seg et kamerahus og et objektiv og ta bilder fra bilen!
Vel skal det sies at det er sjelden jeg tar bilder fra bilen og jeg hører nok ikke til de naturfotografene som mest holder seg i nærheten av bilen. Er nok heller en "sliter" som vabber i sneen til oppover knærne og vakler mellom å svette eller fryse!

Denne gangen legger jeg med et knippe bilder fra kjøreturen, litt uvanlig for meg, men la gå :)
Kanskje er det noen av dem du liker - selv om de er tatt fra bilen?

10 kommentarer:

Susanne sa...

Härliga bilder med vackra färger!
Vilken tur att du har bilen! :o)

Kaare sa...

Flotte bilder, Geir Ole! Naturen er fin også når den (en sjelden gang her på Vestlandet) er i ordentlig vinterdrakt

Mats Andersson sa...

Vackert. Båten! Mycket bra.

/Mats

Anonym sa...

Verkligen vackra blå bilder, håller med Mats om båten men jag gillar verkligen sista bilden också. Mycket bra Geir Ole :-)

/PJ

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Det enkle er ofte det beste vet du :) Men ja, jeg er nok enig med deg at turen ut av bilen og avsted er tingen, hehe. Men det var et veldig flott knippe bilder du fikk ut av bilturen din :)

Ivar Bjørdalsbakke sa...

Koser deg i kulden du også. Flotte kalde bilder, med båten som en virkelig høydare.

christer sa...

Så sköna vinterskilldringar du visar upp här. Hög stämmningsfaktor på alla bilderna. Njuter i fulla drag :)

Mvh Christer

Lars U sa...

Många fina vinterbilder men den sista bilden i serien tycker jag var oerhört läcker!
//Lars U.

Anonym sa...

;-) sköna bilder oavsett om dom är tagna från bil eller ej... och jag är också typen som hellre plumsar i snö, klafsar över myrar, snubblar över rötter typ......bilen får oftast stå...tycker man missar för mycket när man susar fram med motordrivet hur än sakta man kör.....har alltid varit lite allergisk mot motorbuller...är nog lite överkänslig för ljud(oljud) överlag ...

/Mona

Laura sa...

the light in your photos is other worldly...just beautiful.